Jak jednat se zákazníky?


Abych si svoje zákazníky udržel, musím jim pochopitelně vycházet vstříc. Bez toho to nejde. Bez toho by šli k někomu jinému a já bych ostrouhal. A to si jako soukromý podnikatel rozhodně dovolit nemůžu. Nebo můžu, ale to by ze mě dlouho soukromník nebyl. To bych byl za chvíli na dlažbě.


A co že dělám pro to, abych si svoje klienty udržel? Moc toho sice není, ale i každá troška do mlýna se počítá. Se vším jde nahnat nějaké ty plusové body. Kvůli kterým ti, kdo ke mně chodí, budou chodit i nadále. Aspoň v to tedy pevně věřím.
svět byznysu


Hlavně pořád komunikuji se svými zákazníky. S těmi, se kterými právě vedu obchody, ale i s těmi, co už mě nějakou dobu nekontaktovali. Protože tím, že mě už nějakou dobu neoslovili, na mě určitě nezapomněli. Jen mě zrovna nějakou dobu nepotřebovali a nepotřebují. Ale jednou třeba budou. A kdybych s nimi nekomunikoval, mohli by skutečně zapomenout. Což by byla ztráta. A tratit si nemohu dovolit.


Dávám jim najevo, že jsou pro mě důležití. A to i ti, kteří pro mě třeba zase až tak moc neznamenají. Protože jednou znamenat můžou. A stejně je i dnes i každá koruna od takových dobrá. I velké peníze začínají drobnými mincemi.


Svým klientům dávám najevo, že jsou pro mě jedineční. Není to snadné, protože se nemůžu věnovat každému z nich jako jedinci, ale aspoň se o to pokouším, jak jenom to jde. Sleduji, co jsem pro toho kterého člověka kdy udělal a co udělal on pro mě, a podle toho se snažím nabízet mu to, co potřebuje nebo by mohl podle dřívějších zakázek soudě potřebovat. Neobtěžuji ho nesmysly, které na něj sotva zaberou a které ho spíš jenom otráví.
podávaná ruka


Dávám logicky přednost těm, kdo jsou pro mě nejdůležitější. Protože ti mi dávají nejvíc vydělat a bez nich bych nejspíš nevyžil. Ale i těm nejmenších z nich dávám aspoň pocit, že jsou jedineční, důležití, i s nimi se snažím vycházet v rámci možností co nejlíp. Oni si to taky zaslouží a mě to kromě trochy času vlastně vůbec nic nestojí. A nemůžu na tom tratit.


A když vím, co mi který zákazník může nabídnout a co od něj můžu čekat, můžu mu vhodně nabízet klidně i něco navíc, nějaké ty doplňkové služby. Ne vždycky to jde, ale občas se to zadaří a boduji.


To jsou moje https://www.jmpas.cz/marketingove-strategie-zamerene-na-rizeni-vztahu-se-zakazniky/. Nic světoborného, ale funguje to. To byste se divili, jak!


Jak jednat se zákazníky?
5 (100%)4